Temat: „Konsumenci nie gęsi… technologie i rozwiązania wspomagające dialog  z konsumentem”

Czas trwania warsztatu:

2,5 godziny

Kiedy i Gdzie?

23 lutego o godzinie 18:00, firma Xstream, ul. Puławska 182, piętro IV

Rejestracja:

http://dialog-z-konsumentem.evenea.pl/

Opis:

Rok technologii mobilnych… dla konsumentów minął jakiś czas temu, a biznes dopiero leniwie zaczyna dostosowywać się do faktu, że już prawie połowa Polaków posiada smartfon, a w dużych miastach i wśród 20- i 30-latków ten wskaźnik zbliża się nieuchronnie do 3⁄4. Tymczasem taki mobilny konsument to skarb. Można „złapać go” prawie zawsze i wszędzie – korzysta z aplikacji mobilnych, zasypia przeglądając feed  na Facebook’u, melduje się w sklepach i restauracjach, share’uje posty marek ale też… ocenia, opiniuje swoje zakupy, porównuje ceny, uprawia show-rooming, skanuje kody QR w poszukiwaniu dodatkowych informacji o produkcie. Nie da się ukryć, że nie zadowoli się byle czym. Wymaga i nie boi się mówić o tym. Nie musi być jednak wcale zagrożeniem dla firm.
Dzięki obecnym rozwiązaniom technologicznym i powszechności mobilnego internetu biznes ma w końcu możliwość podjęcia stałego dialogu z  konsumentem. Efekt? Konsument zadowolony i doceniony, a biznes wyposażony w wiedzę i wskazówki działania, czyli wilk syty i owca cała. Takie narzędzia dialogu istnieją, są szybkie i efektywne kosztowo.
Podczas spotkania poznamy je i poznamy też polskiego nowoczesnego konsumenta. Określenie owca zdecydowanie jednak nie pasuje do niego ;)

Plan wystąpienia

1. Dlaczego dialog z konsumentem jest ważny dla biznesu
1.1. Follow the… innovators and early adopters – charakterystyka pokolenia Millennials – wkrótce głównej grupy konsumenckiej w USA i Polsce
1.2. Zmienne trend & dynamika społeczności
1.3. Świat zmienia się bardzo szybko. Duży już nigdy nie pobije małego. To szybki będzie podbijał wolnego. [Rupert Murdoch] – zwinny biznes i konsumenci  wspierający rozwój w trybie „lean”

2. Konsument uzbrojony w technologię – wróg czy przyjaciel?

2.1. Super-konsument – kto to taki? Jak wymagający klient może pomóc biznesowi?
2.2. Mobile, wereables, IoT – czego używają i jak kupują polscy konsumenci, co zmieniła technologia? Show-rooming, kody QR, aplikacje mobilne marek
2.3. Kobiety na łowach, mężczyźni z listą zakupową w dłoni… – zastanów się do kogo mówisz czyli dlaczego wiedza jest niezbędna, żeby efektywnie się komunikować –
przykład różnic w zachowaniach zakupowych pomiędzy kobietami i mężczyznami

3. Narzędzia pod ręką
3.1. Ankiety mobilne i zdalne badania w terenie (przykłady, jak działają?)
3.1.1. Crowdsourcing konsumencki
3.1.2. Motywatory – grywalizacja, konkursy, CSR
3.2. Monitoring opinii w sieci
3.3. Otwórz się na konsumenta
3.3.1. Ćwiczenie polegające na stworzeniu w grupach krótkich ankiet dotyczących zadanego albo własnego biznesowego obszaru badawczego, np. monitoring satysfakcji klientów restauracji, ocena poziomu szkolenia, badanie potencjału nowego zegarka typu smart-watch albo aplikacji), zadania mogą być zależne od tego kto przybędzie na wydarzenie, o ile wcześniej będziemy mieć listę i charakterystykę; grupa zastanawia się też nad motywatorami jakie mogą zadziałać na grupę potencjalnie badanych konsumentów, każda grupa przedstawia swoją ankietę
3.3.2. Pokaz systemu ankietowego i raportowego Mobile Institute, przykłady ankiet klienckich i wizualizacja wyników bazujących na przykładach zrealizowanych realnie, a nawiązujących do ćwiczenia wyżej

4. Q&A

Prelegent: Katarzyna Czuchaj

Kasia pełni rolę CRO w agencji badawczej Mobile Institute specjalizującej się w badaniach rynku wykorzystujących nowoczesne technologie i nowatorskie podejście do konsumentów. Wcześnej pełniła m.in. funkcję dyrektora ds. Marketingu i Rozwoju i doradcy zarządu w firmie pkt.pl (grupa European Directories).

Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Ekonomia i Stosunki Międzynarodowe Ekonomiczne oraz specjalizacji „Narzędzia ilościowe w badaniach marketingowych” i „Koniunktura gospodarcza”. Na Uniwersytecie Warszawskim ukończyła studia podyplomowe „Psychologia reklamy”. Certyfikowany marketer – posiadaczka dyplomu Professional Diploma in Marketing uczelni Chartered Institute of Marketing.

Fanka skomplikowanej natury ludzkiej i ludzkiego biznesu opartego na wiedzy. Upust swojej nieustającej fascynacji zjawiskami rynkowymi wyrażonymi w liczbach daje prowadząc blog z danymi biznesowymi – 6na5kobiet.pl oraz własną firmę badawczą. Cały czas wierzy, że analizy i raporty mogą być fascynujące jeżeli serwujemy je w łatwy do skonsumowania i „lekkostrawny” sposób, a ostatnio trenuje to podejście na przedstawicielach rozmaitych biznesów, od pojedynczych restauracji po całe sieci retail i duże marki. Optymistka :)

Kasia Czuchaj-Łagód
CRO, współzałożyciel, Mobile Istitute
Bloger, 6na5kobiet.pl
kasia@mobileinstitute.eu
mob: 664 446 226
pl.linkedin.com/in/kczuchaj/
Dziękujemy firmie Xstream za udostępnienie sali.
Serdecznie zapraszamy!