Magdalena Grześko, była jedną z uczestniczek trzymiesięcznego programu Tech Leaders. W trakcie którego każda z uczestniczek miała okazję współpracować z jednym, wybranym mentorem. Magda współpracowała z Arkiem Bielą. Jakie są efekty, przedstawiamy poniżej.

 

Co zyskałaś dzięki programowi Tech Leaders? 

Dzięki programowi Tech Leaders miałam okazję współpracowac z niezwykle obeznanym mentorem, o szerokiej wiedzy nie tylko dotyczącej tworzenia aplikacji na Androida, ale rownież Javy.

Udało mi się w naprawdę krótkim czasie poznać tajniki programowania w systemie Android. Okazało się to być dużo łatwiejsze niż sądziłam na początku. Dało rownież dobre podstawy do implementacji innych moich pomysłów dotyczących programowania telefonów komórkowych.

 

Jaki jest Twój największy sukces związany z programem Tech Leaders?

Największym sukcesem jest stworzenie gry, która pomoże w nauce alfabetu wszystkim chętnym dzieciom. Planuję udostępnić te grę bezpłatnie w sklepie Google.

 

Czy możesz opisać szerzej aplikację?

Moja gra umożliwia naukę alfabetu przez dzieci. Została ona napisana w języku Java na system Android. Używa standardowych bibliotek Androida oraz specjalną bibliotekę libgdx, która pozwala tworzyć 2 i 3 wymiarowe światy.

Gra powstawała głównie wieczorami z dużym udzialem moich dzieci- jako testerów. Była rownież testowana na lotniskach, u lekarza, w poczekalniach – najbardziej przypadła do gustu rymowana piosenka, która do tej pory śpiewana jest w kapieli ;)

 

Czym się inspirowałaś tworząc ten pomysł? 

Główną inspiracją do stworzenia tej gry były moje dzieci. Od pewnego czasu uczymy je rozpoznawania literek – głównie poprzez wspólne czytanie, rysowanie, czy też rozpoznawanie literek przy spożywaniu żelków witaminowych. Wspólnie oglądamy również filmiki edukacyjne na Youtubie, więc użycie rymowanej piosenki oraz formy prostej gry zręcznościowej nasunęło się samo.

 

Jak dalej będziesz rozwiała swój pomysł? 

Planuję dodać drugi oraz trzeci etap do gry:

– łapanie konkretnej litery

– łapanie liter składających się na konkretne słowo

– dodanie modułu, który by umożliwiał ćwiczenie pisania liter

– dodanie modułu, który by rozpoznawał głoskę wypowiedzianą przez dziecko i wyświetlał odpowiednią literę przy użyciu Speech API dostarczanej przez Google

– dodanie modułu, który by rozpoznawał wypowiedziane przez dziecko słowa na daną literę

 

Czy chcesz coś dodać?

Napisanie tej gry przypomniało mi – po 4 latach przerwy, że nadal potrafię programować gry. Moja praca magisterska była oparta o bibliotekę OpenGL – był to symulator czołgu w automatycznie renderowanym środowisku na podstawie mapy województwa pomorskiego. Od tego czasu minęło prawie 10 lat – w międzyczasie robiłam różne rzeczy w IT, ale już do Multimediow nie wróciłam. Potem urodziły mi się dzieci i tak naprawdę wydawało mi się, że pewien etap tworzenia fajnych rzeczy juz mam za sobą. Dokładnie ten projekt otworzył mi jakby od nowa „oczy” – i wiem, że mogę znów pobawić się “sztuką” ;) Może będzie on przyczynkiem by „odkopać” moje inne hobby i połączyć je z IT.

Jesteśmy dumni z Magdaleny Grześko, Magda trzymamy za Ciebie kciuki <3 :) I z tego miejsca należą się również gratulacje dla Arka Bieli – za czas, energię, zaangażowanie, współpracę. I dziękujemy wszystkim, którzy powiedzieli ‚Tak’ – bez Was by tego programu nie było :) <3