image01

Sobiesław Młynarczyk jest wyjątkową i bardzo otwartą osobą, z niezwykłym doświadczeniem m.in. w sprzedaży.

Znany jako menedżer, przedsiębiorca, konsultant, coach biznesowy, trener, praktyk sprzedaż, handlowiec. W trakcie swojej kariery brał udział oraz kierował procesami organizacji firmy, sprzedaży, zarządzania ludźmi, budowania zespołów sprzedażowych. Sobiesław blisko 16 lat zajmuje się sprzedażą, budowaniem kanałów dystrybucji, szkoleniem kadry handlowców, prowadzeniem działów sprzedażowych, oraz prowadząc praktyki z handlowcami na spotkaniach.

Z radością podzielił się swoim doświadczeniem w rozmowie z Eweliną Wołoszyn. Owocnej lektury! :)

 

EW: Cześć Sobiesław. Bardzo dziękuję, że zgodziłeś podzielić się wiedzą. Czy możesz na początku powiedzieć, jakie korzyści daje nam umiejętność sprzedaży?

SM: Sprzedaż jest wszędzie. Od przywitania się z nowo poznaną osobą po negocjacje handlowe. Jeżeli umiesz sprzedawać, poradzisz sobie w każdej sytuacji. Uważam to za najważniejszą umiejętność.

 

EW: Jak być wybitnym sprzedawcą?

SM: Spotkania, spotkania i jeszcze raz spotkania. Poznając nowe osoby, poznajesz wiele punktów widzenia i rozumienia. Polecam również działania w sprzedaży bezpośredniej – to najlepsza i zarazem najtrudniejsza szkoła sprzedaży.

 

EW:Jakie są najczęstsze błędy popełniane w sprzedaży?

SM: Rutyna. Każdy jest inny. Inaczej wychowany, uczony, w innym środowisku. Mamy dwoje uszu i jedną buzię, więc więcej słuchamy a mniej mówimy. Skupmy się na tym czego naprawdę potrzebuje nasz odbiorca. Bądźmy dla niego dobrym słuchaczem. Dajmy mu tego czego ON potrzebuje.

 

EW: Skąd czerpać wiedzę?

SM: Spotkania handlowe, warsztaty sprzedażowe, networkingi, książki lub po prostu praca z mentorem lub menadżerem.

 

EW: O czym warto pamiętać, kiedy chcemy coś sprzedać?

SM: Warto pamiętać o tym, żeby to, co mamy do sprzedania, rozwiązywało realny problem kupującego. Jeżeli tak jest, nie musisz sprzedawać :)

 

EW: Jaką radę dałbyś sobie, gdybyś miał dzisiaj zaczynać od początku?

SM: Poznawaj codziennie jedną nową osobę. Bądź spokojny i cierpliwy. Słuchaj dużo, mało mów. Bądź odważny. Bądź szczery. Dawaj od siebie to, co chcesz dostać.

 

EW: Z jakim największym wyzwaniem do tej pory przyszło Ci się zmierzyć i jak sobie z nim poradziłeś?

SM: Bardzo mi zależało na sprzedaży warsztatów do jednego klienta. Powiedział, że cena jest zbyt duża. Porozmawiałem z nim tak, że wziął część warsztatów w takiej samej cenie za godzinę, czyli nie musiałem schodzić z ceny :)

 

EW: I na koniec, opowiedz trochę o planowaniu – jak planować swój tydzień? 

SM: Powinno się mieć ramowy plan tygodnia. W tym planie czas na biznes, pracę i rodzinę + miłość (związek). Warto też zaznaczyć swoją aktywność fizyczną. Jest bardzo potrzebna by równoważyć, wysiłek intelektualny. Warto również zaznaczyć czas położenia się spać i czas wstania. To wszystko w papierowym kalendarzu (polecam A4) własnym pismem. Dlaczego to ważne? Mamy jedyne w swoim rodzaju pismo. W ten sposób programujemy mózg. Będzie wiedział, że to nasze i tylko dla nas.

Wejdź jeszcze tutaj, aby poznać więcej praktycznej wiedzy na temat sprzedaży od Sobiesława: https://www.facebook.com/sprzedajto/